oferta+camon.gif

1. Skąd jesteście, gdzie działacie i gdzie można się z Wami spotkać?

Aktualnie jesteśmy z Poznania. :)
Działamy w całej Europie, najczęściej jednak spotkacie nas w Polsce zachodniej, północnej i centralnej.

Staramy się, abyście całość spraw mogli załatwić praktycznie bez wychodzenia z domu. Wszystkie formalności możemy dokonać e-mailowo. To szybka i wygodna forma dla obu stron.

Nasze spotkanie nie jest wymagane (wystarczy krótka ankieta, która prześlę Wam przed ślubem).

Jeśli jednak chcielibyście mnie poznać, proponuję spotkanie przez WhatsApp lub wypicie wspólnej herbatki w kawiarni So Cafe w Factory Outlet w Luboniu.

 

2. Ilu operatorów pojawi się na naszym ślubie?

Zwykle pracujemy w pojedynkę. Jeden operator - doświadczona, dyskretna “bestia” od chwytnia ludzkich emocji. :D Mniej tłumu, dyskretniej i kreatywniej. Jeśli jednak zależy Wam na większym składzie - możemy pojawić się w 2 osoby. W końcu co dwie bestie to nie jedna :-) Drugim operatorem w takim składzie jest ktoś z naszych ścisłych współpracowników.

3. Co wpływa na cenę?

Wychodzę z założenia, że decydując się na film ślubny zrobiony przeze mnie, liczycie na jak najlepszy efekt pod postacią fajnej pamiątki – treściwego reportażu, małego dzieła sztuki a nie zwykłej videorejestracji. Jak na wytwory sztuki przystało, cena jest wynikiem zarówno czynników obiektywnych – opisanych poniżej – jak i mojego wkładu emocjonalnego i zaangażowania artystycznego.
Jednym słowem płacicie nie tylko za sprzęty i rzemieślnika do ich obsługi, ale też za talent i wyczucie smaku.

Film nagrywamy i oddaję Wam w rozdzielczości FULL HD lub 4K (opcja)
Każdy film montowany jest od podstaw i specjalnie dla Was. Nie używamy szablonu, do którego wstawiam nagrane kadry i voilà – film gotowy w 3 dni :)
Nad każdym filmem pracujemy indywidualnie – poświęcam ok 7 dni na montaż każdego filmu. Dzięki temu gotowy film jest treściwy, ciekawy i emocjonalny – choć wiąże się to z dłuższym czasem oczekiwania.
Trochę jak z jedzeniem – można zamówić jedzenie w 5 minut w fastfoodowej budce, lub wybrać dobrą, droższą  restaurację, gdzie potrawa będzie przygotowywana od podstaw ze świeżych produktów – specjalnie dla Was.

 

4. Czy wykonujesz zdjęcia?

Wykonujemy film. Robimy jedno – a dobrze. :) Nie rozpraszamy się na inne usługi. Mogę natomiast polecić różnych ciekawych fotografów.

 

5. Czy można zrezygnować z nagrywania przygotowań lub części imprezy?

Jasne. Nie są to nagrania obowiązkowe ;-)) Oczywiście musicie mieć świadomość, że w dość drastyczny sposób odbija się to na atrakcyjności Waszego filmu.
Na tych etapach nagrań, powstaje wiele ładnych i cennych ujęć wykorzystywanych filmie. Szczerze odradzam rezygnację z tych elementów.

 

6. Czy możemy nagrać kilka ujęć plenerowych w dniu ślubu?

Tak, jak najbardziej! Nagrania plenerowe w dniu ślubu są dość krótkie (kilka przebitek do klipu), aby nie zabierać Was gościom na zbyt długo...
Ujęcia plenerowe podczas imprezy najlepiej wykonać wieczorem, po pierwszym tańcu - przed zachodem słońca. Jesteście wówczas zrelaksowani - bo wszystkie punkty programy już za Wami.
Nie polecam i szczerze odradzam natomiast nagrania w dniu ślubu w godzinach około południowych, przed ceremonią. Jesteśmy wówczas ograniczeni czasem, światłem (zbyt ostre do nagrań) oraz niepotrzebnie podnosicie sobie poziom stresu, który później widać na nagraniach.

 

7. Jak dużo wcześniej trzeba rezerwować termin?

Termin należy zarezerwować na tyle wcześniej, aby był on jeszcze wolny :)
Generalnie terminy znikają przeważnie na ok 1 rok przed ślubem. Bardziej popularne terminy to często okres 1,5 roku.
Oczywiście nie oznacza to, że nie trafisz w CAMON wolnego terminu na np. 1 tydzień przed ślubem. Takie złote strzały również się zdarzają :)
Zasada jest jedna – “kto pierwszy – ten lepszy”.  Termin rezerwuję tylko poprzez podpisanie umowy oraz wpłatę zadatku.

 

8. Mieszkamy zbyt daleko od Poznania aby się spotkać - co wtedy?

Całość formalności możemy dokonać e-mailowo. Wpłata zadatku na konto bankowe CAMON. Skan umowy przesłany e-mailem.Możemy też spotkać się przez WhatsApp - z mojej strony nie jest to jednak wymagane :)

 

9. Czy możemy zastrzec, aby nasz film nie był w przyszłości pokazywany klientom,ani publikowany w internecie.

Tak. Oczywiście możecie zastrzec aby film nie był wykorzystywany przez CAMON w celach marketingowych. Jest to Wasze prawo do ochrony wizerunku.W przeciwieństwie do większości usługodawców na polskim rynku, nie wpływa to na cenę.
Film ani klip nie zostanie opublikowany w internecie, zaprezentowany przyszłym klientom, ani wykorzystywany w żaden inny sposób do promocji firmy bez Waszej wcześniejszej zgody.

Będzie mi jednak bardzo miło, jeśli mimo wszystko zgodzicie się na publikację. To dzięki temu, że mogliście zobaczyć filmy innych dotychczasowych par - czytacie ten tekst i być może spotkamy się na Waszym ślubie.

 

10. Jakim sprzętem nagrywany jest film?

Film nagrywany jest aparatami z wymienną optyką w rozdzielczości 1080p lub 4K. Aktualnie pracujemy na sprzęcie marki CANON i FUJIFILM, choć może się do zmieniać w różnych okresach czasu.
Nie zapominamy o dźwięku – w pracy używamy zróżnicowanych rejestratorów.
W cenie otrzymacie również ujęcia miejsca ślubu i wesele nagrane dronem ( jeśli pogoda, czas i lokalizacja na to pozwolą).

 

11. Co mamy robić podczas nagrania? Czy będziecie nami kierować i ustawiać?

Prrrr….. A w życiu! Nie jestem typem “ustawiacza”. W dniu wesela nie będziemy Was w żaden sposób reżyserować ani kierowniczyć. Nie kręcimy też dubli. Wszystko toczy się swoim torem – my natomiast dyskretnie i subtelnie łapiemy cenne, potrzebne ujęcia.
Bez obawy jednak - w sytuacji, gdy poczujecie się zagubieni - chętnie pomożemy i co wiemy - to podpowiemy. :)

Oczywiście to działa w obie strony: wszelkim rodzinnym kierownikom i reżyserom ekipy filmowej również bardzo dziękuję – nie skorzystam :)

Doceniamy i jesteśmy wdzięczni za swobodę działania i zaufanie którym nas obdarzacie. Możemy wówczas działać w pełni kreatywnie.
Oczywiście nic jednak nie przychodzi bez wysiłku – aby film był ładny, Wy również musicie dać mu trochę od siebie ;-) Nie uciekajcie i nie chowajcie się przed kamerą, pozwólcie mi “łowić” się obiektywem. Uśmiechajcie się – do siebie, do ludzi , do świata. Tak po prostu. Bez grania pod kamerę.
Chciejcie sami ładnie wyglądać – a wówczas film Wam się odwdzięczy :)

 

12. Na naszym ślubie będzie pracował fotograf. Czy będziesz unikać nagrywania fotografa?

Tak. W miarę możliwości unikamy nagrywania fotografa, jednak nie ponosimy odpowiedzialności za styl jego pracy. Niestety są fotografowie z olbrzymim “parciem na szkło” uwielbiający grać plecami, łokciem lub głową w Waszym filmie – szczególnie w ważnych momentach (przysięga, uroczyste wejście/wyjście z kościoła, pierwszy taniec etc). Niestety często w takich wypadkach nie jestem w stanie nic zrobić.  Podziękowania można wówczas składać pierwszoplanowemu aktorowi. Mocno odradzamy takich fotografów.
Wierzę w Was, że dokonacie dobrego wyboru i będzie to osoba, która zna się na swojej pracy i szanuje pracę innych i nie popsuje Waszego filmu.

 

13. Czy używasz dodatkowego oświetlenia ?

Nie. Na tą chwilę nie używamy takiego źródła światła. Staramy się wykorzystywać światło zastane w miejscu nagrania. Dzięki temu oddaję wiernie klimat Waszej imprezy.

Musicie jednak wiedzieć, ze fajne oświetlenie na imprezie odwdzięczy się Wam zarówno na filmie - jak i na zdjęciach!
Pisząc fajne oświetlenie nie mam na myśli tylko kolorowych lamp, ale też białe światła, dzięki którym goście nie będą wyglądali jak przybysze z MatPlanety. Zapytajcie o to Waszego oświetleniowca / dekoratora sali.

 

14. Nasz fotograf nie zgadza się, aby kamerzysta brał udział w sesji w plenerze.

W pełni jest to dla nas zrozumiałe. Nie ma problemu. Sami mamy podobną zasadę.
Z doświadczenia - nie polecamy natomiast zabierać na nagranie plenerowe osoby trzecie (siostra, tata, brat etc.). Mocno Was wtedy rozpraszają i krępują…

 

15. Czy mamy wpływ na montaż i wygląd filmu?

Tak - macie ogromny wpływ! Jeśli macie jakąś wizję, pomysł lub życzenia odnośnie montażu Waszego filmu - powiedzcie mi o tym! Przecież to film dla Was, o Was i z Wami zostanie. Ja natomiast spróbuje w miarę swoich umiejętności (i w zgodzie z własnym sumieniem, poczuciem estetyki i stylem CAMON) zrealiować Wasz pomysł.

Jeśli natomiast nie macie sprecyzowanego pomysłu i nie chcecie zawracać sobie tym głowy - to nawet lepiej! :)
Wierzę, że wybierając właśnie mnie, nie jest to przypadek i zrobiliście to celowo, gdyż  moje dotychczasowe produkcje przypadły Wam do gustu :) Wybierając CAMON, obdarzacie mnie zaufaniem i pozwalacie abyśmy w oparciu o nasze pomysły, poczucie smaku i estetyki, w pełni kreatywnie stworzyli dla Was niezapomnianą pamiątkę. Mówiąc krótko – na tym polu zostawiacie mi “wolną rękę”.
Możecie natomiast zgłosić drobne zmiany ( np usunąć jakąś scenę) w filmie w ciągu 30 dni od dnia odebrania gotowego filmu.

 

16. Czy jest możliwość otrzymania surowego materiału?

Oczywiście. Oprócz gotowego filmu można zamówić oryginalny materiał. Pliki zostaną przekazane Wam na twardym dysku, gdy film  będzie gotowy do akceptacji. Koszt surowego materiału możecie sprawdzić TUTAJ.Materiał przeznaczony jest do użytku prywatnego - w celach archiwizacyjnych.

Nie może zostać wykorzystany w celach komercyjnych (np. reklama lokalu) lub portfolio.

 

17. Czy wystawiasz fakturę VAT.

Nie jestem płatnikiem VAT – stąd też na tą chwilę nie wystawiam faktur.  Standardowo otrzymujecie paragon.  Na życzenie wystawiamy natomiast rachunek, który również możecie zaksięgować jako koszt w Waszej firmie. Wszystkie podane ceny są cenami brutto.

 

18. Nie jesteśmy zadowoleni z filmu, który nagrał nam nasz kamerzysta ( z innej firmy). Czy jesteś w stanie go poprawić?

Tak i nie. :) Z materiału który posiadacie, możemy przygotować Wam krótki klip (5-10 minut). Oczywiście klip, który otrzymacie będzie prawdopodobnie różnił się od tego co widzicie na naszej stronie. Na fajny klip, oprócz dobrego montażu znacząco wpływa to co jest nagrane i jak jest nagrane. My montując Wasz materiał nagrany przez inną firmę, niestety nie mamy już na to wpływu.
Oczywiście nie każde zlecenie możemy przyjąć. Decyzja zapada po wstępnym przejrzeniu materiału.
Montaż takich zleceń wykonujemy wiosną ( kwiecień, maj).