1. Skąd jesteście, gdzie działacie i gdzie można się z Wami spotkać?

Jesteśmy z Poznania.
Działamy głównie w Polsce zachodniej, północnej i centralnej, nie ma jedna problemu, abyśmy pojawili się w innej części kraju / świata.

Nie prowadzimy “biura” ani „studia” w tradycyjnym znaczeniu tego słowa. Cenimy sobie swobodę , mobilność oraz stawiamy na internet. Staramy się, abyście całość spraw mogli załatwić praktycznie bez wychodzenia z domu. Wszystkie formalności możemy dokonać e-mailowo. To szybka i wygodna forma.

Jeżeli jednak chcielibyście się spotkać  - zapraszamy!  Spotkajmy się kawiarni So Cafe w Factory Outlet w Luboniu.

 

2. Ile kosztuje FILM  i co wpływa na cenę?

Aktualną ofertę możecie zobaczyć TUTAJ.

Wychodzimy z założenia, że decydując się na film ślubny zrobiony przez nas, liczycie na jak najlepszy efekt pod postacią fajnej pamiątki – małego dzieła sztuki, a nie zwykłej videorejestracji. Jak na wytwory sztuki przystało, cena jest wynikiem zarówno czynników obiektywnych – opisanych poniżej – jak i naszego wkładu emocjonalnego i zaangażowania artystycznego.
Jednym słowem płacicie nie tylko za sprzęty i rzemieślników do ich obsługi, ale też za talent i wyczucie smaku.

Film nagrywany i oddawany jest w rozdzielczości FULL HD lub 4K (opcja)
Każdy film montowany jest od podstaw i specjalnie dla Was. Nie używamy szablonu, do którego wstawiamy nagrane kadry i voilà – film gotowy w 3 dni :)
Nad każdym filmem pracujemy indywidualnie – poświęcamy ok 10 dni na montaż każdego filmu. Dzięki temu gotowy film jest treściwy, ciekawy i emocjonalny – choć wiąże się to z dłuższym czasem oczekiwania.
Trochę jak z jedzeniem – można zamówić jedzenie w 5 minut w fastfoodowej budce, lub wybrać dobrą, droższą  restaurację, gdzie potrawa będzie przygotowywana od podstaw ze świeżych produktów – specjalnie dla Was.

 

3. Czy wykonujecie zdjęcia?

Wykonujemy film. Robimy jedno – a dobrze. :) Nie rozpraszamy się na inne usługi. Możemy natomiast polecić różnych fotografów.

 

4. Co wchodzi w zakres filmowania?

Standardowo nagrania rozpoczynamy 3 godziny przed ślubem (nie wcześniej niż o 12.00) i kończymy o 22.00 lub o 0.30 - w zależności od wybranej opcji.
Oprócz nagrań w dniu ślubu oferujemy dodatkowo krótkie, godzinne nagrania plenerowe innego dnia. Koszt takich nagrań sprawdźcie w aktualnej ofercie tutaj. Nagrania doskonale uatrakcyjniają klip ślubny. Nagrywamy je innego dnia. Nagrania nie stanowią osobnego klipu.

 

5. Czy można zrezygnować z nagrywania przygotowań lub części imprezy?

Tak. Nie są to nagrania obowiązkowe ;-)) Oczywiście musicie mieć świadomość, że w dość drastyczny sposób odbija się to na atrakcyjności Waszego filmu.
Na tych etapach nagrań, powstaje wiele ładnych i cennych ujęć wykorzystywanych filmie. Szczerze odradzamy rezygnację z tych elementów. Rezygnacja jest dobrowolna – nie wpływa na cenę filmu.

 

6. Czy możemy nagrać sesję plenerową tego samego dnia co ślub?

Oczywiście. Najlepiej wieczorem, po pierwszym tańcu - przed zachodem słońca. Jesteście wówczas zrelaksowani - bo wszystkie punkty programy już za Wami. Nagrania plenerowe w dniu ślubu są dość krótkie, aby nie zabierać Was  gościom na zbyt długo...
Nie wykonujemy natomiast nagrań w dniu ślubu w godzinach około południowych, przed ceremonią. Jesteśmy wówczas ograniczeni czasem, światłem (zbyt ostre) oraz niepotrzebnie podnosicie sobie poziom stresu, który później widać na nagraniach.

 

7. Jak dużo wcześniej trzeba rezerwować termin?

Termin należy zarezerwować na tyle wcześniej, aby był on jeszcze wolny :)
Generalnie terminy znikają przeważnie na ok 1 rok przed ślubem. Bardziej popularne terminy to często okres 1,5 roku.
Oczywiście nie oznacza to, że nie traficie u nas wolnego terminu na np. 1 tydzień przed ślubem. Takie złote strzały również się zdarzają :)
Zasada jest jedna – “kto pierwszy – ten lepszy”.  Termin rezerwujemy tylko poprzez podpisanie umowy oraz wpłatę zadatku.
Nie “przytrzymujemy” terminów (np. na 1-2 tygodnie).

 

8. Mieszkamy zbyt daleko od Poznania aby się spotkać co wtedy?

Całość formalności możemy dokonać e-mailowo. Wpłata zadatku na konto bankowe CAMON. Skan umowy przesłany e-mailem.

 

9. Czy możemy zastrzec, aby nasz film nie był w przyszłości pokazywany klientom,ani publikowany w internecie.

Tak. Oczywiście możecie zastrzec aby film nie był wykorzystywany przez nas w celach marketingowych. Jest to Wasze prawo do ochrony wizerunku.W przeciwieństwie do większości usługodawców, nie wpływa to na cenę.(*)
Film ani klip nie zostanie opublikowany w internecie, zaprezentowany przyszłym klientom, ani wykorzystywany w żaden inny sposób do promocji firmy bez Waszej wcześniejszej zgody.

(*) Jedyny wyjątek dotyczy ślubów i sesji plenerowych odbywających się zagranicą.

 

10. Jakim sprzętem nagrywany jest film?

Film nagrywany jest aparatami z wymienną optyką w rozdzielczości 1080p lub 4K. Nie zapominamy o dźwięku – w naszej pracy używamy zróżnicowanych rejestratorów. W cenie otrzymacie również ujęcia miejsca ślubu i wesele nagrane dronem ( jeśli pogoda, czas i lokalizacja na to pozwolą).

 

11. Co mamy robić podczas nagrania? Czy będziecie nami kierować i ustawiać?

Nie jesteśmy typami “ustawiaczy”. W dniu wesela nie będziemy Was w żaden sposób reżyserować ani kierować. Nie kręcimy dubli:)  Wszystko toczy się swoim torem – my subtelnie rejestrujemy całość. Oczywiście to działa w obie strony: wszelkim Kierownikom i reżyserom ekipy filmowej również bardzo dziękujemy – nie skorzystamy :)

Doceniamy i jesteśmy wdzięczni za swobodę działania i zaufanie którym nas obdarzacie. Wówczas możemy działać w pełni kreatywnie.
Oczywiście nic jednak nie przychodzi bez wysiłku – aby film był ładny, Wy również musicie dać mu trochę od siebie ;-) Nie uciekajcie i nie chowajcie się przed kamerą, pozwólcie nam “łowić” się obiektywem. Uśmiechajcie się – do siebie, do ludzi , do świata.
Chciejcie sami ładnie wyglądać – a wówczas film Wam się odwdzięczy :)

 

12. Na naszym ślubie będzie pracował fotograf. Czy będziecie unikać nagrywania fotografa?

Tak. W miarę możliwości unikamy nagrywania fotografa, jednak nie ponosimy odpowiedzialności za styl jego pracy. Niestety są fotografowie z olbrzymim “parciem na szkło” uwielbiający grać plecami, łokciem lub głową w Waszym filmie – szczególnie w ważnych momentach (przysięga, uroczyste wejście/wyjście z kościoła, pierwszy taniec etc). Niestety często w takich wypadkach nie jesteśmy w stanie nic zrobić.  Podziękowania można wówczas składać pierwszoplanowemu aktorowi. Odradzamy takich fotografów.
Wierzymy, ze dokonacie dobrego wyboru i będzie to osoba, która zna się na swojej pracy i szanuje pracę innych i nie popsuje Waszego filmu.

 

13. Czy używacie dodatkowego oświetlenia ?

Nie. Na tą chwilę nie używamy takiego źródła światła. Staramy się wykorzystywać światło zastane w miejscu nagrania. Dzięki temu oddajemy wiernie klimat Waszej imprezy.

 

14. Nasz fotograf nie zgadza się, aby kamerzysta brał udział w sesji w plenerze.

W pełni jest to dla nas zrozumiałe. Nasze sesje z reguły również realizujemy bez udziału fotografa(choć od każdej reguły są wyjątki). Takie nagrania realizowane są wówczas dużo szybciej. Możemy wówczas w pełni wykorzystać Wasz temperament do scen szybkich i dynamicznych lub przeciwnie – do nostalgicznych i romantycznych. Wszystko zależy od Was :-)

 

15. Czy mamy wpływ na montaż i wygląd filmu?

Tak i nie. Wierzymy, że wybierając właśnie nas, nie jest to przypadek i zrobiliście to celowo, gdyż  nasze dotychczasowe produkcje przypadły Wam do gustu :) Wybierając CAMON, obdarzacie nas zaufaniem i pozwalacie abyśmy w oparciu o nasze pomysły, poczucie smaku i estetyki, w pełni kreatywnie stworzyli dla Was niezapomnianą pamiątkę. Mówiąc krótko – na tym polu zostawiacie nam “wolną rękę”.
Możecie natomiast zgłosić drobne zmiany ( np usunąć jakąś scenę) w filmie w ciągu 45 dni od dnia odebrania gotowego filmu.

 

16. Czy jest możliwość otrzymania surowego materiału?

Oczywiście. Oprócz gotowego filmu można zamówić oryginalny materiał. Pliki zostaną przekazane za pomocą serwera on-line, gdy film  będzie gotowy do akceptacji. Koszt surowego materiału możecie sprawdzić TUTAJ.Materiał przeznaczony jest do użytku prywatnego, nie może zostać wykorzystany w celach komercyjnych (np. reklama lokalu) lub portfolio.

 

17. Czy wystawiacie fakturę VAT.

Nie jesteśmy płatnikiem VAT – stąd też na tą chwilę nie wystawiamy faktur.  Standardowo otrzymujecie paragon.  Na życzenie wystawiamy natomiast rachunek, który również możecie zaksięgować jako koszt w Waszej firmie. Wszystkie podane ceny są cenami brutto.

 

18. Nie jesteśmy zadowoleni z filmu, który nagrał nam nasz kamerzysta ( z innej firmy). Czy jesteście w stanie go poprawić?

Tak i nie. :) Z materiału który posiadacie, możemy przygotować Wam krótki klip (5-10 minut). Oczywiście klip, który otrzymacie będzie prawdopodobnie różnił się od tego co widzicie na naszej stronie. Na fajny klip, oprócz dobrego montażu znacząco wpływa to co jest nagrane i jak jest nagrane. My montując Wasz materiał nagrany przez inną firmę, niestety nie mamy już na to wpływu.
Oczywiście nie każde zlecenie możemy przyjąć. Decyzja zapada po wstępnym przejrzeniu materiału.
Montaż takich zleceń wykonujemy wiosną ( kwiecień, maj).